понеділок, 3 листопада 2014 р.

Ігри дитинства

Невеликий список ігор, що точно зацікавлять дітей. Більшість з них рухливі і граються на свіжому повітрі. Вони чудово розвивають не тільки координацію, а й спритність та кмітливість. А ще, вони точно викличуть у вас ностальгію за власним дитинством!

Резиночки
Головний атрибут цієї гри для дівчаток - резинка для білизни. Ідеальна кількість учасниць - 3-4 людини. Кожна учасниця виконує стрибкові фігури і комбінації на різній висоті: від рівня щиколоток (стрибають «перші») до рівня шиї (стрибають «шості»).  Як тільки стрибунка помиляється, на її місце встає інша учасниця, а дівчинка  яка допустила помилку надягає на себе гумку. Якщо гравців четверо, то пари міняються місцями, коли обидва гравці з однієї пари по черзі допускають помилки. 

Класики (равлик)
Малюються пронумеровані клітинки. необхідно потрапити каменем на клітку, дострибались до неї на одній або двох ногах і повернутися назад тим же шляхом, не наступаючи на лінії. Переможцем вважається той, кому вдається пройти весь шлях від одинички до десятки. Кількість гравців в «класики» може бути будь-яка. 
У варіації равлик квадратики малюються не у звичному порядку, а у вигляді спіралі. Найскладніше стрибати в середині, бо там квадратики менші.


Так-ні
Ведучий промовляє лічилку: 
Так і ні не говорити,
Чорне й біле не називати.
І називає будь-яке запитання. (У вас завтра будуть гості? Ти поїдеш на море?)
Далі він задає гравцеві найрізноманітніші уточнюючі питання: хто прийде, у чому поїде, на чому поїде, якого кольору буде одяг, як звуть гостя і т.д. Завдання ведучого - заплутати гравця. Завдання гравця - відповісти на питання, не використовуючи слова «так», «ні», «чорний», «білий». 


Садівник
Кожен гравець вибирає собі ім'я (назву квітки) і повідомляє його «садівнику» і іншим гравцям. Ведучий вимовляє лічилку: «Я садівником народився і не на жарт розсердився, квіти всі мені набридли, окрім ...». тут він називає «ім'я» (назва квітки) одного з гравців. Відбувається діалог між ведучим і гравцем. Гравець вимовляє назву однієї квітки з тих, що є в команді. Учасник, чиє ім'я прозвучало, повинен відгукнутися, аж поки хтось не помилиться (не відреагує на своє ім'я, переплутає назву квітів, назве квітку якої нема серед гравців). Такий учасник віддає фант (будь-яку свою річ). Наприкінці гри фанти розігруються. «Садівник» відвертається, гравці обирають фант і питають «Що робити?». «Садівник» призначає завдання (пострибати на одній нозі, заспівати, розповісти вірш і т.д.), а гравець відпрацьову» фант і забирає свою річ. 

Їстівне-неїстівне 
Всі гравці сідають або стають в ряд, а ведучий кидає м'яч одному з учасників і одночасно називає який-небудь предмет. Якщо предмет «їстівний», гравець ловить м'яч. Якщо ні - відбиває. Завдання ведучого заплутати гравця, наприклад, в ланцюжку «яблуко-диня-морква-картопля» несподівано вимовити: «праска». Якщо гравець помиляється, то сам стає ведучим.

Я знаю 5 імен 
Перший гравець бере м'яч в руки, вимовляє: «Я знаю одне ім'я дівчинки», вдаряє однією рукою м'ячем об землю і називає ім'я. Потім продовжує з різними варіаціями: «Я знаю одне ім'я хлопчика», «Я знаю один колір», «Я знаю одну тварину», «Я знаю одну рослину», «Я знаю одне місто». Коли всі комбінації використані, гравець вимовляє ті ж самі лічилки, тільки вже на рахунок два: «Я знаю два імені дівчинки» - і далі по колу. Гра продовжується до десяти. Якщо відбиваючи м'яч, гравець не встиг назвати ім'я або вдарити по м'ячу, хід переходить до іншого учасника. Коли м'яч, пройшовши через усіх учасників і повертається до першого гравця, він продовжує грати з тією фрази, на якій помилився. Перемагає той, хто першим називає по десять у всіх категоріях.
В ускладненому варіанті гри не можна повторювати  вже використані імена і назви. 

Десяточки
Гра трохи схожа на попередню. Потрібно виконати вправи з м'ячем у певній послідовності. Спершу м'яч підкидають вгору і ловлять 1 раз. Потім підкидають вгору, дозволяють вдаритися об землю і після цього ловлять.  Далі підкидають вгору і перед тим як зловити плескають в долоні. Потім відбивають об землю правою рукою і ловлять лише нею. Далі так само лівою. Потім по черзі відбивають правою, лівою і ловлять. Вправ можна вигадати безліч, головне не заплутатися в їх послідовності. Коли всі варіанти пройдені, все повторюється спочатку, але вже по 2 рази (2 рази підкинути і зловити, підкинути і плеснути двічі, і тд). Коли гравецб помиляється (не встигає плеснути, не зловить м'яча), хід переходить до іншого. Перемагає той, хто першим проходить ві завдання по 10 разів.
В ускладненому варіанті, замість кидання вгору, м'ячем стукають в стінку чи паркан.

Вишибали 
Два гравця встають з двох сторін майданчика, а решта гравців шикуються між ними. Завдання «вишибал» - кидаючи м'яч один одному, потрапити в будь-якого з «центральних» гравців. Завдання гравців - ухилитися від м'яча (не можна вибігати за межі майданчика). Той в кого потрапили виходить з гри. Інші учасники можуть «врятувати» цих гравців, піймавши м'яч в повітрі (головне умова - не від землі, інакше теж вилітаєш). Коли в команді «центральних» гравців залишається один учасник, він повинен ухилитися від м'яча стільки разів, скільки йому років. Якщо йому вдається це зробити, всі хто вибув повертаються на колишні місця. 


Вожатий подай піонера
Учасники  гри діляться на дві рівні команди  і стають один навпроти одного шеренгами на відстані 10-15 м, тримаючись за руки. Команди по черзі вигукують "вожатий, вожатий, подай піонера" і обирають піонера серед суперників. Той кого обрали повинен  розбігтися і прорвати ланцюг противника. Якщо спроба виявляється вдалою, гравець повертається в свою команду і приводить людину, що не втримала ланцюг,  якщо ні - залишається в команді суперників. Наступний кон починає команда, що програла. Мета гри - зібрати в команді якомога більше учасників. 

Тихіше їдеш, далі будеш - стоп 
Ведучий стає спиною до учасників на лінії фінішу (чим більше буде відстань між ведучим і учасниками, тим краще) і голосно промовляє: «Тихіше їдеш, далі будеш - стоп». Поки він говорить(а робити це можна в будь-якому темпі), учасники намагаються пробігти якомога ближче до фінішу. Як тільки ведучий замовкає і повертається, потрібно застигнути на місці. Той, хто не встиг зупинитися або поворушився, вибуває з гри. Перемагає той, хто дістанеться до лінії фінішу першим і доторкнеться до ведучого. 

Море хвилюється раз 
Ведучий відвертається від гравців і промовляє: 
Море хвилюється раз, 
Море хвилюється два, 
Море хвилюється три, 
Морська фігура на місці замри! 

Поки він говорить, учасники хаотично рухаються в будь-якому порядку, зображуючи руками хвилі. Як тільки ведучий замовкає, потрібно завмерти в тій чи іншій позі. Вдучий підходить до одного з гравців і доторкається до нього. Гравець зображує свою фігуру в русі, а ведучий вгадує, що це таке. Гравець, чию фігуру не вдалося вгадати, сам стає ведучим. 
Фігура може бути не тільки морською.

Морозко
Учасники тікають від ведучого (як в квача). Ведучий наздоганяє гравця і доторкається до нього - заморожує. Заморожений гравець не має права рухатись. Він розставляє руки, а будь-який інший учасник може підбігти, доторкнутися до нього і «виручити». Завдання ведучого - не відходити далеко від замороженого гравця і не підпускати до нього нікого ні на крок. Ведучий перемагає коли заморожує всіх гравців.

12 паличок 
Ця гра нагадує хованки. 12 невеликих паличок складаються на «важіль» (наприклад, на дощечку і покладений під неї камінець) так щоб, наступивши на важіль, можна було розкидати палички. Поки гравці ховаються, ведучий має зібрати палички, скласти їх на важіль, проговорити  лічилочку (з заплющеними очима) і лише потім відправитися на пошуки. Як тільки ведучий виявляє гравця, він біжить до «важелю» і розбиває палички, називаючи ім'я знайденого. Гравець стає ведучим. Якщо знайдений встигає випередити ведучого і добігти до паличок першим, гра продовжується. 
Палички можна замінити на коротку лічилочку і домовитись про конкретне місце по якому треба стукати, промовляючи її.

Козаки-розбійники 
Як грати: Гравці діляться на дві команди - «козаків» і «розбійників». Домовляються, на якій території грають. Це може бути двір, під'їзд, вулиця, кілька дворів. «Розбійники» загадують секретне слово. «Козаки» відходять в сторону так, щоб не бачити «розбійників». «Розбійники» тікають, позначаючи стрілками на асфальті (стінах будинків, бордюрах, деревах тощо) напрямок свого руху. Починають бігти групою, а потім розбігаються хто куди, намагаючись заплутати стрілками «козаків». Завдання «козаків» - знайти по стрілках «розбійників». Кожного «розбійника» «козак» наводить в «в'язницю» і сторожить його, намагаючись вивідати секретне слово, наприклад, за допомогою тортур кропивою. «Козаки» перемагають, як тільки дізнаються секретне слово або знаходять всіх «розбійників». 



Перстень-каблучка
Гравці сідають в ряд і складають долоні човником. Ведучий тримає в кулаці або у складених долонях невеликий предмет (монетку, гудзик, каблучку). Він по черзі обходить кожного гравця, вкладаючи в його долоні свої і вимовляючи лічилку: «я ношу-ношу каблучку і вкладаю її в ручки». Ведучий має непомітно вкласти «каблучку» одному з гравців і вимовити: «перстень-каблучка, візьми мене за ручку!» Після цього гравець, якому дістався предмет, схоплюється і намагається втекти. Завдання інших учасників - затримати його. Якщо він переміг, то сам стає ведучим. Якщо ні - гра починається без змін.

Кись-брись-мяу 
Вдучий ставить одного з гравців спиною до решти учасників. Потім показує на одного з учасників і питає: "Кись?" Якщо гравець, що стоїть спиною, відповідає «брись», то ведучий продовжує вибирати. Як тільки гравець каже «мяу», що ведучий питає його: «Який колір?» Гравець вибирає колір і повертається обличчям до решти учасників. Залежно від обраного кольору гравець і учасник з команди виконують завдання. Відмовитися від завдання гравець не має права. Білий - найстрашніший колір. Двоє повинні усамітнитися в під'їзді. Що вони там роблять - історія всякий раз замовчує. Зелений - три питання, відповісти на які гравець може тільки «так». Зазвичай питання каверзні кшталт: «Ти його любиш?» Червоний - поцілунок в губи. Рожевий - те ж саме, але в щічку. Жовтий - три питання, які учасник задає гравцю наодинці. Помаранчевий - потрібно пройтися під ручку, бажано повз дорослих. Синій - поцілувати руку. Фіолетовий - вчинити нехороший вчинок ( наступити на ногу чи смикнути за волосся). Не можна обирати ті ж самі кольори два рази.


Немає коментарів:

Дописати коментар