субота, 27 січня 2018 р.

класний шкільний урок математики

Сьогодні провів урок математики в 6-му класі. Це був чудовий досвід.

Найважче було - тримати у фокусі 25 гіперактивних майже-підлітків. 
Проте, якщо встановити певні правила у ігровій формі – це можливо. 

Взагалі, ігрова форма для них ближче і легше, не зважаючи на те, що їм по 11-12 років.

Правила були такі:

1. У мене на уроці всі усміхаються, ніхто не сумує
Якщо знайшли “грустяшку”, то він/вона робить вправу “біп-боп” (треба з закритим пальцями носом 5 раз сказати “біп-боп”). Якщо не допомогло -  обнімашки з сусідом по парті.

2. Правило 2 хлопків. 
Після 2х моїх хлопків робимо тишину. 1-е порушення - попередження. 2-е - штраф.

3. Я не ставлю оцінки. Замість цього, за активну роботу, правильні відповіді діти отримували гроші – по 1000 грн (ігрових). Штрафи – 500 грн.

4. Підказки.
    - Дозволяється обговорювати задачі під час вирішення на місці. Але це не повинно мішати іншим. 
Це для розвитку навичок співпраці з оточуючими.

    - Проте, коли хтось один відповідає (намагається отримати за правильну відповідь 1000 грн) - всі замовкають і слухають.

    - За підказку – штраф 500 грн. Але підказку відповідаючий може купити за свої 500 грн у однокласника (сам вибирає у кого купити).

Це для того, щоб вони розуміли, що іноді в житті краще за щось заплатити, щоб отримати більше, ніж не отримати нічого.

До кінця уроку у дітей була різна кількість грошей, а у мене був приз – кілограм конфет. Я сказав, що продам конфети тому, хто запропонує більше грошей. 
Дуже зрадів, що вони відразу збагнули, що можуть кооперуватися один з одним. Так вони досить швидко зібрали 2 групи з практично однаковою кількістю грошей. 
Нажаль, вони не зметикували об’єднатися всім класом. 
Проте, конфети поділили на всіх (я подіваюсь… бо далі почався хаос :) ).

Були деякі недоопрацювання з мого боку. Наприклад, під кінець уроку всі так активно працювали, що я вже не встигав слідкувати за настроєм дітей, і, здається, дві дівчатка за останньою партою засумували. Наступного разу буду уважнішим. Також не правильно розрахував час. У мене цікавинок було заготовано на 2-3 уроки, а н на один.

В цілому, все пройшло добре. Просиділи урок і перерву, на наступний урок треба було їх виганяти. 

------------------------
Висновки:

- По теорії імовірності я називав події, а вони повинні були сказати ймовірна це подія чи неможлива. Мене насторожила відповідь на питання “чи можливо, що всі в класі отримають хороші оцінки за контрольну роботу з математики”.  Декілька учнів відповіли, що це НЕМОЖЛИВО, БО МИ ПОГАНО ВЧИМОСЯ!!! Тобто їм вже вбили в голову обмеження. Як так, бляха-муха?🤬

- Завдання з підручників можна зовсім трішки переформулювати, і замість сухої математики дітям стає цікаво. Дійсно цікаво. 
Є завдання - побудувати діаграму площ українських водосховищ. Та дітям чхати на ці водосховища. Я попросив побудувати діаграму популярності їх улюблених відеоблогерів (по кількості підписників в YouTube). Дехто аж пищав, коли почув завдання. До того ж вони навіть данні знали з точністю до десятих мільйона. 

- Праця вчителя дійсно важка. 
Мені до одного уроку підготувати цікаві завдання було легко,  але якщо це робити щодня – так, це вже важко. Проте, і це можна систематизувати. 

Головне пам’ятати, для чого ти це робиш. Твоя мета - навчити дітей основам і привити бажання до здобуття нових знань (А НЕ ДЕМОТИВУВАТИ ПОГАНИМИ ОЦІНКАМИ). 

Якщо важко дається матеріал – допоможи. Не виходить чи не вистачає часу – дай індивідуальні рекомендації батькам, на що звернути увагу. 
А ВЖЕ ПІСЛЯ - ОЦІНЮВАТИ! І оцінювати знання. Не поведінку, не ведення зошита, не зовнішній вигляд – тільки знання.

Важливо стати їх другом. Вони відкликаються чудово. І з дисципліною в такому разі стане легше. Вони неймовірні діти. Всі. 👫

І най важливіше. 

Дорогі, шановні вчителі, а також батьки,

⚠️  Емоційний інтелект – набагато важливіший за рівень IQ і академічну успішність. ⚠️

Хай ця аксіома щодня буде у ваших думках. Ми з вами повинні адаптуватися до нового покоління, а не вони до нас.

Тільки так ви станете сучасними вчителями, наставниками, і друзями ваших і наших дітей. 
А ми – тими батьками, що закладуть правильний і надійний фундамент майбутніх Землян.

Низький вам уклін за вашу важку працю!

Немає коментарів:

Дописати коментар